2013. február 26., kedd

Pennavégen - zsuzsanna1987


zsuzsanna1987 válaszolt a játékunkra. 

Nagyon köszönjük neki, jutalma 100 pont a saját házának, illetve egy példányszám máris úton van a professzornak.


Pennavégre kaptak

Íróasztalomnál ülök a pergamen fölött, küzdök a szavakkal, ingerülten forgatom a kezemben a pennát, de az nem hajlandó továbbindulni a lapon, hogy egy frappáns lezáró bekezdéssel végre-végre-valahára kerek egésszé tudjam zárni a megkezdett novellát. Talán ki kéne menni a konyhába egy vajsörért, hűséges, folyékony múzsámért, akire mindig számíthatok.
Már éppen indulnék, amikor postabagoly kopog az ablakomon. Ne már! Pont most zavarnak? Bosszúsan fordulok vissza, beeresztem a madarat, s míg az elé tett tálkából csipegeti a bagolycsemegét, feltépem a levelet, amit hozott.
A fenébe, a kiadóm! Mit akarnak már megint? Jó, tudom, kissé meg vagyok csúszva az írással, azt is tudom, hogy nem hajlandók több előleget fizetni, ezért igazán nem kell fárasztani a baglyokat.
Tévedtem. Interjút akarnak. A Perselus Piton-novellapályázat kapcsán. Holnapra kell. Na, elmehetnek ám a…
Lecsapom a levelet az asztalra, és kimegyek a vajsörért. Az édes, forró finomság csodája, hogy mire visszaérek, hajlandó vagyok foglalkozni a főszerkesztő újabb zseniális ötletével.

Na, lássuk. Első kérdés: Mit jelent Önnek Perselus Piton?
Sejtem, mit várnak. Áradozzak hosszan arról, hogy nekem mennyire ő az ideális férfi, meg hogy magányos éjszakáimon róla álmodozom, meg stb. Sajnálom, de csalódást fogok okozni. Valóban minden tiszteletem az övé azért, hogy annak a puszta emlékéért, akit szeretett, de aki őt sohasem szerette viszont, képes volt a világ leggonoszabb sötét mágusa ellen fordulni, és végleg megbuktatni. Nekem inkább általános példakép, mint férfiideál. Ennyit erről.
Második. Bizonyára hallott róla, hogy Perselus Piton feleséget keres. A Szombati Boszorkány magazin vonatkozó cikkét mellékeltük. Mit gondol erről?
Jaj, szegény. Biztos már megint Dumbledore szórakozik vele. Mikor érti már meg az öreg, hogy amit ő szórakoztatónak gondol, azt más nem feltétlenül? Mibe, hogy Piton professzor nem is tud az egészről? Nem, semmiképp sem fogok válaszolni a hirdetésre, mégpedig a fent említett okok miatt.
Mit tenne azért, hogy vele tölthesse élete Valentinját?
Ilyet tőlem ne kérdezzenek. A Valentin-napot szimplán utálom. Pont. A professzor úr nyilván még jobban. Kötve hiszem, hogy bárkivel is randevúzni akarna.

Borítékba zárom a válaszomat, és rákötöm a szárnyas postás lábára. Utánanézek, ahogy kihussan az ablakon. Ezentúl megveszem a Szombati Boszorkányt. Kíváncsi vagyok, közlik-e mindezt – és főleg, hogy mit szólnak hozzá a kedves, Piton-imádó boszorkányok.

Lévai Zsuzsanna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése